Chinese public English-language TV fined in UK for bias

Televisão pública chinesa em inglês é multada no Reino Unido por parcialidade

The CGTN Europe logo is depicted on a plaque outside an office building housing the offices of China Global Television in Chiswick Park, west London, on February 4, 2021. The UK broadcasting regulator on Thursday-Thursday revoked the license of Chinese news network CGTN after discovering that a subsidized ownership structure of the state violates British law, and she warned of future punishment after she aired an alleged forced confession. – France Press agency

The UK audiovisual regulator fined Chinese-English news channel CGTN on Monday (8) for breaching privacy and bias in four separate cases, shortly after angering Beijing by withdrawing its broadcast license.

In the context of heightened diplomatic tension between London and Beijing, Chinese public television received two fines totaling 225,000 pounds ($310,000, 260,000 euros).

The reason is that it violated its obligations of impartiality in covering the pro-democracy demonstrations in Hong Kong in 2019 and violated the privacy of journalist Peter Humphrey when he reported his arrest in China.

Humphrey, who worked in China as a private researcher for pharmaceutical giant GlaxoSmithKline, was arrested and sentenced to two years in prison in August 2014 for violating Chinese privacy laws. He was released and deported in 2015.

In another ruling, regulator Ofcom found CGTN guilty of unfair treatment and breach of privacy for two claimants and has not yet commented on potential penalties.

The first concerns Simon Cheng, a former employee of the British Consulate in Hong Kong, who disappeared in 2019. He claimed that he was tortured by the Chinese secret police.

CGTN released a police video showing a man presented as Cheng, who appears to have admitted having contact with prostitutes, a charge he denied, saying he was forced to make such statements.

The second decision concerns Gui Minhai, a nationalized Chinese Swede who published lewd books about Chinese leaders at a Hong Kong publishing house.

Last year, a Chinese court sentenced him to 10 years in prison for “illegally spreading false information abroad” while his entourage denounced political persecution.

Ofcom reprimanded CGTN for treating their case unfairly.

In early February, the regulator withdrew the channel’s license, claiming it was under the control of the Chinese Communist Party. Since then, China has banned the broadcast of BBC World News on its territory, without officially linking it to the status of CGTN.

see also

+ Sabrina Sato shows off her muscular body in a flick in the woods
+ Mercedes-Benz Sprinter wins motorhome edition
+ Learn about the effectiveness of each vaccine against Covid-19
+ See pictures of Caroline Lima, Neymar’s new relationship
+ Lázaro Barbosa managed to escape from the police again after the shooting
+ Dance on the pole dancing Gracian Barbosa with a new look
US agency warns: Never wash raw chicken الدجاج
+ After suing her daughter-in-law, Medina’s mother accuses her of destroying her home; look at the pictures
+ Yasmine Brunet breaks the silence حاجز
+ Chocolate fondue easy to prepare with fruits
+ The shark was caught in MA with the remains of the young lost in the stomach

See also  The United Kingdom has identified six Manaus cases of the Coronavirus

You May Also Like

About the Author: Lizzie Gray

"Lifelong web fan. Incurable internet junkie. Avid bacon guru. Social media geek. Reader. Freelance food scholar."

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *